Odstąpienie od umowy
REKLAMACJE I ZWROTY
Zwroty:
Zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta z dnia 30.05.2014 r.(Dz. U. z 2014 roku, poz. 827) Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy jest możliwy, jeśli:
· zwracane towary są kompletne;
· towary są zwrócone w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, tj. Konsument powinien postępować z towarem mając na uwadze konieczność jego ewentualnego późniejszego zwrotu;
· zwracany towar nie był zamawiany na wyraźne życzenie Klienta;
W przypadku rezygnacji z zakupu zwracany towar wraz z oświadczeniem o odstąpieniu należy odesłać na adres:
RGB Elektronika Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Sp. K.
ul. Długosza 2-6, 51- 162 Wrocław.
z dopiskiem: "Zwrot"
WAŻNE:
· Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi. RGB nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem;
· Równowartość towaru wynikająca z rezygnacji z zakupu zostanie zwrócona Konsumentowi niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, nie później jednak niż w terminie 14 dni. Zwrot środków następuje wedle zasad opisanych w § 9 Regulaminu (Zwrot środków finansowych);
· Tylko dobrze zabezpieczona przesyłka gwarantuje przyjęcie zwrotu;
W przypadku decyzji o przyjęci zwrotu towaru od Klienta niebędącego konsumentem (dalej: Kupujący) RGB zwróci Kupującemu cenę zapłaconą przez Kupującego za towary pomniejszoną o 20% (dwadzieścia procent) tej ceny z tytułu poniesienia kosztów weryfikacji zwróconych Produktów. Wskazana powyżej wartość wynikająca z rezygnacji z zakupu zostanie zwrócona Klientowi niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, nie później jednak niż w terminie 14 dni. Zwrot środków następuje wedle zasad opisanych w § 9 Regulaminu (Zwrot środków finansowych);
Reklamacje:
Jeżeli otrzymany towar jest wadliwy, Klient ma prawo do skorzystania z uprawnień określonych w gwarancji produktu.
Konsument może również złożyć reklamację w Sklepie z tytułu rękojmi. W przypadku stwierdzenia wady towaru Konsumentowi przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji w terminie 2 (dwóch) lat od daty doręczenia towaru i 1 roku od daty stwierdzenia wady towaru.
Formularz zgłoszenia reklamacyjnego
W takim przypadku wadliwy towar należy odesłać na adres:
RGB Elektronika Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Sp. K.
ul. Długosza 2-6, 51- 162 Wrocław.
z dopiskiem: "Reklamacja"
RĘKOJMIA
· 1. Sprzedawca odpowiada względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną, przy czym:
o a. przez wadę fizyczną należy rozumieć niezgodność towaru z umową sprzedaży, w szczególności jeżeli towar:
§ nie ma właściwości, które towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie sprzedaży oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
§ nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił Klienta,
§ został Klientowi wydany w stanie niezupełnym
o b. przez wadę prawną należy rozumieć niezgodność towaru z umową sprzedaży, w szczególności jeżeli towar:
§ stanowi własność osoby trzeciej,
§ obciążony jest prawem osoby trzeciej,
§ ograniczenie w korzystaniu z towaru lub rozporządzaniu nim wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
· 2. Nie jest wadą fizyczną ubytek czy też uszkodzenie towaru, o którym Klient został poinformowany przed dokonaniem zakupu i zgodził się na przesłanie towaru w takim stanie.
·
3. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową
Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie. Reklamacja może
zostać złożona: osobiście, telefonicznie, listem poleconym lub mailowo na
adres: biuro@rgbautomatyka.pl.
Uprawnienie to przysługuje w ciągu 2 (dwóch) lat od daty doręczenia towaru.
W takim przypadku Klient może odesłać towar przesyłką pocztową
ekonomiczną na adres Sklepu do doręczeń: RGB Elektronika Spółka z Ograniczoną
Odpowiedzialnością Sp. K. ul. Długosza 2-6, bud. 2, 51-162 Wrocław.
· 4. Celem rozpatrzenia reklamacji towaru, Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany towar wraz z dowodem potwierdzającym nabycie go u Sprzedawcy (może to być np. paragon, faktura, dowód zapłaty za konkretne Zamówienie).
· 5. Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię, nazwisko, oraz adres e-mail jakimi posłużył się do Klient składając zamówienie, określenie towaru, który jest reklamowany oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń wraz z żądaniem Klienta związanym ze składaną reklamacją. Reklamacja składana pisemnie powinna zawierać ponadto adres korespondencyjny Klienta. W przypadku braku ww. danych Sprzedawca może zwrócić się do Klienta o uzupełnienie ww. danych.
· 6. W ramach składania reklamacji Klient może żądać:
o a. naprawienia towaru;
o b. wymiany towaru na wolny od wad;
o c. obniżenia ceny;
o d. odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
· 7. Klient powinien zgłosić reklamację w ciągu roku od dnia dostrzeżenia wady. Termin na złożenie reklamacji nie może jednak zakończyć się przed upływem dwuletniego okresu odpowiedzialności Sprzedawcy za towar.
· 8. Sprzedawca w ciągu 14 dni roboczych ustosunkuje się do reklamacji towaru zgłoszonej przez Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
· 9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, za wadę fizyczną towaru powstałą w przypadku nieprawidłowego zamontowania lub/ uruchomienia, w przypadku gdy czynności te nie zostały wykonane przez Sprzedawcę, albo przez Kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.
· 10. W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedawca zwróci Klientowi koszty związane z odesłaniem reklamowanego towaru i pokryje koszt ponownego wysłania towaru do Klienta. Zwrot środków następuje wedle zasad opisanych w § 9 Regulaminu (Zwrot środków finansowych).
GWARANCJA
Gwarancja udzielana jest na wybrane towary. W ramach gwarancji reklamowany towar podlega naprawie, na warunkach określonych w gwarancji, przez RGB Elektronika Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Warunki gwarancji RGB znajdują się na stronie internetowej pod adresem: https://www.rgbautomatyka.pl/pl/warranty-and-return/warranty-and-service/
WAŻNE:
· Klient ma prawo sprawdzić stan przesyłki w obecności kuriera.
· W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania, należy w obecności kuriera lub pracownika poczty sporządzić protokół szkody. W przypadku wykrycia szkody niewidocznej z zewnątrz, Klient może w ciągu 7 dni zgłosić sytuację firmie przewozowej lub sprzedawcy. Protokół szkody przesłany do sklepu wraz z reklamacją ułatwi jej rozpatrzenie.